Търси

Категории: Планини Водопади Природа
Изтегли материала като е-книга
прегледай материала като клипче

Яворнишкият водопад се намира на едноименната река, на около 1,5 км южно от с. Яворница. До него се достига лесно, по обособената с познавателна цел пътека, наречена „Пеперудите и цветята на Беласица“, край която има поставени информационни табла.

От центъра на селото се тръгва по широка улица на юг. След около 100 м се поема наляво (изток), а след още 160 се достига кръстовище, където има изградена чешма с надпис на турски език.

Тук се продължава по улицата надясно. 140 м по-нагоре се завива наляво, минава се край мюсюлманския молитвен дом, при който се поема надясно (югозапад), край турските гробища, и се излиза от селото. След 6-7 минути пътят се разделя. Отклоненията вляво (североизток) и вдясно (северозапад) се пренебрегват. Продължава се направо до изграден кът за отдих.

На това място се продължава по маркирана със синя боя пътека. Тя се изкачва край реката и за по-малко от 10 минути достига водопада. Той е малък, с височина на пада 4-5 м. Под основния скок има още 2 по-малки, които му придават особено очарование. Връщането до селото става по обратния път.