Търси

Пътеписи

15 бр., страници: 1
Ком – Емине през лето Господне 2006 част 1 (дни 1-6)
Илюстриран пътепис на Георги Маджаров за един от най-популярните маршрути в България. В оригиналния си вариант е публикуван през август 2006 г. в клуб „Туризъм“ на dir.bg, а през септември същата година, в 2 части, и в интернет страницата на ТЕПД „Ореляк“. Поради спиране поддържането на последната, ...
Ком–Емине през лето Господне 2006 част 2 (дни 7-12)
Продължение на част 1 от маршрута Ком - Емине през лето Господне 2006 СЕДМИ ДЕН: Отново сме двама! Събудихме се малко след 5. Доста експедитивно събрахме палатката. Направо да се учуди човек. Последните дни само се размотавахме и направо можеше да ни обявят за световни шампиони по сутрешно мотка ...
От ВС „Бяла река“ до хижа „Попови ливади“
В голямата си част маршрутът дублира трасето на този от х. „Малина“ за х. „Попови ливади“. Идеята за промяна на изходната точка даде прогнозата за времето, която казваше, че следобедът ще бъде облачен и гръмотевичен. Ако тръгнехме, по предварителните ми сметки, от Ваканционно селище „Бяла река“, щях ...
От хижа „Осогово“ до връх Руен
Годината е 2003, денят 28 юни (събота). Запътихме се за Осоговска планина, непозната за всички 25 човека в групата ни. Тръгнахме от гр. Гоце Делчев рано – в 5:20 ч. Към 10 ч. вече бяхме на х. "Осогово", където оставихме голяма част от багажа си, след което хукнахме нагоре. Ето я хижата. И тарает ...
Ком - Емине 1995 г. част 1 (дни 1 - 4)
Илюстриран пътепис за този най-продължителен преход из българските планини по спомените на Ясен Долчинков от гр. Велико Търново. Написан е по повод 10 години от събитието. В оригиналния си вариант е публикуван през май 2005 г. в клуб „Туризъм“ на dir.bg. Скоро след това - през юни същата година, съ ...
Ком - Емине 1995 г. част 2 (дни 5 - 10)
Продължение на част 1 от маршрута Ком - Емине 1995 г. ДЕН ПЕТИ: хижа „Мургаш“ – хижа „Чавдар“ (около 15 часа) От този ден имам много спомени, по простата причина, че бе изпълнен с емоции. За моя изненада обаче се оказа, че в дневника също е отразен почти на 100 %. Може би по същата причина... Пора ...
От с. Долен до с. Дебрен пеш
Може би на някои ще прозвучи като странен един подобен преход. Определено мога да твърдя, че е идеален! Особено за пролетния сезон. Датата е 2 май, 2004 г. Наетият от нас микробус потегли сутринта от гр. Гоце Делчев и в 9:00 ч. ни остави в с. Долен. Без да губим време се запътихме към параклиса „Св ...
От с. Осиково до с. Рибново и с. Буково пеш
След тежката работна седмица, не ме свърташе в къщи. Реших да направя излет из Родопите. Съботата на 28 март 2008 г. бе слънчева, но малко ветровита. Няма отказване! В този ден мой приятел ходи по работа в с. Скребатно. Възползвах се от предложения безплатен транспорт. Шосето за Скребатно и Осиково ...
Из околностите на с. Долно Дряново с деца
Датата е 22 март (събота), а годината 2008. Предисторията е дълга и няма да я разказвам. Идеята бе да се направи поход с учениците от ОУ „Христо Ботев“ в с. Долно Дряново. Четирима учители и аз трябваше да направим излет – да се разходим из близките до селото местности, с 60-70 ученици. Към 8:30, с ...
От Дойран до Кала тепе
На запад от Дойранското езеро се издига една ниска планина, позната сред местните хора с името Карабалията. По билото ѝ, в един участък от около 3 km, минава държавната граница между Република Северна Македония и Република Гърция. Най-високата точка на масива е връх Дуб (697 m). Той се извисява само ...
Поклоннически път "Рилски чудотворец" - 2017 година /от трети до шести ден/
ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ БР. 5 "В Бога всичко става в подходящото време, особено за тези, които умеят да чакат" Архимандрит Йоан Крестянкин 03.08.2017 г. с. Ярлово - Букапреслапски проход - ловна хижа - село Белчин - Цари Мали град Тази сутрин трябваше да се събудим навреме и да опразним църквата ...
Поклоннически път "Рилски чудотворец" - 2017 година /втори ден/
ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ БР. 4 Днешният ден е ден на спасение. Той ни учи на мъдрост. Днешната нощ носи мир и тишина на вселената. Тази нощ принадлежи на Кроткия. Нека всеки превъзмогне своята ярост и суровост. Тя, днешната нощ, принадлежи на Смирения. св. Ефрем Сириец 02.08.2017 г. х. Планин ...
Поклоннически път "Рилски чудотворец" - 2017 година /първи ден/
"Ние не пазим вярата си заради самата вяра, но заради спасението на душите ни. Никой не пътува заради пътя, но заради някого или нещо което го чака в края на пътя." св. Николай Велемирович От пет години вървя по един Път. Този Път започва от малък оброк в Стара планина, минава през катедралите ...
Параклисът "Свети Йоан Летни"
Средновековната приказка и параклисът "Свети Йоан Летни" край язовир Пчелина Времето се затопли и отново започнахме да обхождаме набелязани маршрути, които сме планирали цяла година. В рубриката “На педя от София” този път се пренасяме в средновековната приказка край язовир Пчелина. Или Лобош, ка ...
Водопадите на река Камешница - 1 част
В тази част от Беласица, която попада на територията на България, Камешница е реката с най-много водопади. Тя се образува от сливането на няколко по-малки потоци, които водят началото си от северните склонове на планината. След събирането им тече в дълбока гориста долина, достига подножието на Белас ...